Pozdravljeni, dragi bralci!

Z velikim veseljem se vam predstavljamo dijaki PV3 pri modulu IGRA v letošnjem šolskem letu.

PORTFOLIO

Vzgojitelji pri svojem delu stalno zbirajo podatke o otrocih.

Prvi pogoj za kakovostno zbiranje podatkov je seveda znanstveni pristop, vendar pa vzgojitelji v vrtcu redko uporabljajo raziskovalne tehnike in pristope.

Zanje in za otroke ima večji pomen spremljanje razvoja posameznega otroka, za kar vse pogosteje uporabljajo način zbiranja informacij in gradiv oz. t. i. PORTFOLIO.

Beseda PORTFOLIO je tujka, ki izvira iz francoščine in pomeni mapo za dokumente.

Gre torej za način dokumentiranja procesa učenja otroka.

Sestavljajo ga kronološko urejena dokazila o razvoju in napredku otroka v nekem časovnem obdobju.

PORTFOLIO ZA VZGOJITELJA POMENI STRATEGIJO DELA IN JE PRISOTEN V NJEGOVIH MISLIH PRI NAČRTOVANJU DEJAVNOSTI, V PROCESU IZVEDBE DEJAVNOSTI IN PRI EVALVACIJI PROCESA UČENJA.

Poznamo več vrst otrokovih PORTFOLIEV.

Mi smo izbrali in IZ PRAZNIH ŠKATEL izdelali uporaben ZBIRNI ALI UČNI PORTFOLIO.

NAMENJEN JE OTROKU, ZATO MU MORA BITI DOSEGLJIV IN DOSTOPEN, DA LAHKO VANJ VLAGA IZDELKE, KI BI JIH RAD HRANIL.

KER JE TA ZBIRKA PRECEJ OBSEŽNA, SE LAHKO HRANI TUDI V ŠKATLI, VEČJI MAPI, PREDALU IPD.

KARTE ČRNI PETER

Zgodovina kart verjetno sega na Kitajsko, v čas po izumu papirja.

V Evropi so se karte pojavile v 13. stoletju.

Prve karte so bile ročno izdelane, šele v 15. stoletju se pojavijo tiskane karte.

Igralna karta je običajno pravokotni kos tršega papirja ali plastike.

Sprednja stran, podoba ali slika, predstavlja različne igralne figure ali številke, zadnja stran pa je pri celem kompletu enaka.

Število kart v kompletu je različno, odvisno od vrste kart.

ČRNI PETER je zelo priljubljena, tradicionalna in družabna igra, ki so jo igrali že naši pradedi.

Zgodba pripoveduje, da je igro Črni Peter leta 1811 ustvaril ropar v zaporu, Johann Peter, ki so ga poznali pod imenom »šwarcpeter«.

Leta 1919 je grafik Otto Pech igro dodatno razvil in jo poimenoval v čast roparju.

Namenjena je dvema ali več igralcem od 3. leta dalje.

Igralci si med seboj razdelijo karte in vse pare odložijo na mizo.

Igra se nadaljuje tako, da igralci zapovrstjo vlečejo karto soigralcem na svoji levi strani in odlagajo morebitne pare.

Igro izgubi tisti, ki mu v rokah ostane karta Črni Peter.

Karte Črni Peter lahko uporabljamo tudi za igro SPOMIN –  v tem primeru

moramo odstraniti Črnega Petra.

ALI STE VEDELI, DA OBSTAJA TUDI OBRNJENI ČRNI PETER?

Pri tej igri je vsaka odložena karta vredna 1 točko, Črni Peter pa 3 točke.

Zmagovalec je tisti, ki ima na koncu največ točk.

Naša Anja Hauptman pa je ustvarila igro Črni Peter, v kateri imamo kar DVA ZMAGOVALCA.

Prvi je tisti, ki je nabral največ parov, drugi pa tisti, ki mu je v rokah ostal Črni Peter. Zanimivo, kajne?

Pa si poglejmo, kakše portfolie in karte so ustvarili dijaki PV3 pri modulu IGRA.

Besedilo in razstavo so pripravili dijaki PV3 z učiteljico Alenko Rapuc.

Fotografija: učiteljica Marinka Dretnik

Galerija

Dostopnost