Ekskurzije

2022/23

STROKOVNA EKSKURZIJA razredov E2, E4, ET1, ET2,

Engrotuš, d. o. o. Celje ter Ekomuzej hmeljarstva in fontana piva Žalec, 18. 10. 2023

Na vsebino ekskurzije so se dijaki pripravili pred samo izvedbo pri urah strokovnih predmetov, med samim potekom pa smo informiranje dodatno podkrepili z govornim nastopom dijakinje iz E2, ki nam je s predstavitvijo krajev, skozi katere smo se peljali, odkrila marsikatero zanimivost.

Na sedežu podjetja Engrotuš so nam informacije o njihovem poslovanju posredovali direktorica marketinga, ga. Danijela Lakićević, poleg nje pa še g. Janez Srebot, g. Zoran Ocvirk, g. Aleksander Fužir ter ga. Anja Vinder. V sejni sobi so nam izčrpno in na zanimiv način predstavili poslovanje, sledil pa je ogled prostorov in aktivnosti v centralnem skladišču. Ker so vsi prostori urejeni zelo sodobno in postopki dela podprti z najnovejšimi računalniškimi programi, je njihova zgodba »izdelek od naročila do police« resnično prava podkrepitev teoretičnih znanj, ki jih dijaki dobijo v šoli.

Citycenter Celje so dijaki za odmor »raziskali« sami, nato pa je sledil obisk Ekomuzeja v Žalcu. Vodnica muzeja nas je informirala o posebnostih hmeljarstva skozi čas ter o razlikah pridelave hmelja nekoč in danes. Spoznali smo značilnosti pridelave hmelja in proizvodnje piva, uspehe, pa tudi težave in prijeme za reševanje le-teh.

Preden smo se odpravili proti Koroški, smo si ogledali še fontano piva, turistično atrakcijo Žalca, kjer nas je z njenim delovanjem seznanil lokalni vodnik.

Letošnja strokovna ekskurzija je bila s strokovnega vidika zelo zanimiva, poleg tega pa smo povsod dobili občutek, da smo dobrodošli. Povsod je bil sprejem prijazen, na sedežu podjetja Engrotuš pa so ob koncu predstavitve celo pripravili darilo za dva dijaka. Ker sta znala odgovoriti na vprašanje o Engrotušu, sta prejela knjigo od uspešnega poslovneža Elona Muska.

Vsekakor lahko zaključimo, da se tržni ponudniki zavedajo, da dober glas seže v deveto vas, da je torej dober glas zelo pomemben promocijski prijem, ki smo ga z izvedbo ekskurzije, poleg vsega ostalega, tudi v praksi spoznali.

Organizatorka ekskurzije

Karmen Grudnik, univ. dipl. ekon.

Engrotuš Celje

Fontana piva Žalec

Ekomuzej hmeljarstva Žalec

2018/19

POROČILO O

STROKOVNI EKSKURZIJI RAZREDOV E2, E4, ET1, ET2 na PLC Maribor in v Rastlinjakih Lušta

Strokovno ekskurzijo smo izvedli v sredo, 19. 9. 2018. Obiskali smo Pošto Slovenije d. o. o., Poštni logistični center v Mariboru, Europark, največje nakupovalno središče v severovzhodni Sloveniji ter Luštno domačijo v Renkovcih.

Na vsebino ekskurzije so se dijaki pripravili pred samo izvedbo pri urah strokovnih predmetov, med samim potekom pa smo informiranje dodatno podkrepili z govornimi nastopi dijakov E2, ki so nam s predstavitvami krajev, skozi katere smo se peljali, odkrili marsikatero zanimivost.

Na PLC Maribor nas je sprejel vodja enote, g. Kalan, ki nam je najprej v sejni sobi njihove enote predstavil poslovanje, sledil pa je ogled aktivnosti priprave oz. obdelave pošiljk v samem procesu dela. Ob koncu so nam podarili izvod vseh znamk, izdanih ob različnih priložnostih v letu 2016.

Največje nakupovalno središče Europark so dijaki »raziskali« sami, nato pa je sledil v popoldanskem času še obisk rastlinjakov paradižnika – Luštne domačije.

Luštna domačija priznanega pridelovalca paradižnika Lušta je nudila zares zanimivo doživetje, predvsem pa so navdušili prijazno osebje, sprehod po rastlinjakih ter enotna promocijska podoba vsega, kar na Luštni domačiji obiskovalec vidi.

Kako so doživljali ekskurzijo dijaki, povedo njihovi vtisi, zato pripenjam nekatere:

Na PLC Maribor nas je sprejel g. Kalan, ki nam je razložil, kako vsakodnevno potekajo dela na pošti, skupaj pa smo se tudi sprehodili po hali, kjer smo si ogledali potek dela. Ugotovili smo, da je delo na pošti zelo zahtevno in da je potrebno veliko organizacije in dobrega timskega dela, da pride pošta pravočasno do pravega naslova.

Sara

Ekskurzija v PLC MB se mi je zdela zanimiva. Izvedela sem veliko novih informacij o poštnem poslovanju. Všeč mi je bil tudi ogled delovnih strojev in potek dela. Po predstavitvi sem ugotovila, da se pošta ukvarja s storitvami, ki so strateškega pomena za celotno državo.

Mirjana

Predavanje na PLC Mb mi je bilo zelo všeč, saj sem izvedel veliko o tem, kako vozijo pošto po vsej Slovenji. Ogled logističnega centra je bil zanimiv, saj si nisem predstavljal, da je tako velik. Bilo je super in ogled bi še enkrat ponovil.

Marko

Všeč mi je bilo, da so nam razkazali prostore PLC Mb, ki jih ima pošta, in predstavili delo, ki ga delavci opravljajo. Najbolj zanimiva informacija pa je bila, da delavci delajo tudi ponoči.

Larisa

Obisk Luštne domačije se mi je zdel zanimiv, ker tam nismo dobili samo vpogleda v promocijo podjetja, ampak so nam predstavili tudi ekonomski vidik poslovanja. Poleg ogleda paradižnika smo imeli tudi degustacijo. Na voljo smo imeli 6 vrst paradižnikov in vsi so bili zelo dobri.

Nina

Ogled rastlinjaka mi je bil zelo všeč , saj sem videla, kako dejansko pridobivajo paradižnik ter kako skrbijo zanj. Zanimivo mi je bilo tudi, ko smo dobili vsak svojo zaščitno obleko pred vstopom v rastlinjak. Vodička rastlinjaka nam je povedala kar nekaj zanimivih informacij. Všeč so mi bili tudi čmrlji, ki so jih imeli v rastlinjaku. Najbolj zanimiv pa je bil napis na majicah zaposlenih, na majicah natakaric je pisalo »LUŠTna bejba« (zelo zanimiva domislica).

Karmen

Na obisku Lušta mi je bila všeč predstavitev, saj je bila zelo enostavna in zato lažje razumljiva. Izvedela sem vse, kar me je zanimalo in nad odgovori zaposlenih sem bila prijetno presenečena, saj so s svojimi podrobnimi razlagami o vzgoji paradižnika odlično dokazovali, da so res najboljši. Odlično pa je bilo, da smo lahko tudi okusili njihove paradižnike.

Maruša

Pri predstavitvi rastlinjakov Lušta je bila zelo zanimiva informacija, da tam gojijo kar 120 sort paradižnika. Navdušila me je tudi informacija, koliko imajo tam zaposlenih – okoli 50 je redno zaposlenih.

Blaž

Dijaki so po izvedbi ekskurzije izdelali poročila o videnem in doživetem, del le-teh pa so bili tudi predlogi/ideje za izboljšave v podjetjih.

Vtise in ideje dijakov sem posredovala v Maribor oz. v Renkovce in oboji so bili veseli vtisov, pa tudi predlogov za izboljšave v njihovi ponudbi. Z Luštne domačije smo od vodje enote, g. Iztoka Rodeža, dobili naslednji odgovor:

»Veseli nas, da ste se pri nas dobro počutili in da smo izpolnili vaša pričakovanja. Še posebej pa hvala za odziv dijakov. To nam dosti pomeni in prepričan sem, da bomo kakšno idejo tudi udejanjili.«

Organizatorka ekskurzije

Karmen Grudnik, univ. dipl. ekon.

Ogled fotografij Lušt

Ogled fotografij Pošta

2017/18

Benetke

V petek, 23. 3. 2018, smo se dijaki 1., 2. in 3. letnika programa gastronomija in turizem odpravili na strokovno ekskurzijo v Benetke. Pot smo začeli zgodaj zjutraj na postajališču v Črni na Koroškem. Naš prvi postanek je bil v Ljubljani, kjer se nam je pridružila turistična vodnica Sofija Mardjonović. Prijetno nas je pozdravila in nam na kratko opisala potek ekskurzije.

Pot smo nadaljevali mimo mejnega prehoda Fernetiči vse do Beneške lagune in kraja Punta Sabbioni, kjer nas je čakala ladjica, ki nas je pripeljala do trga sv. Marka. Tam smo videli znameniti urni stolp, Most vzdihljajev, doževo palačo in še veliko več. Sledil je kratek postanek, da smo si malce odpočili, šli na kavo ali se potepali po beneških ulicah. Po počitku  je sledil kratek sprehod čez kanale vse do ene izmed mojstrskih delavnic, kjer izdelujejo različne izdelke iz pravega muranskega stekla. Mojster nam je prikazal način izdelave umetnin iz pihanega stekla in imeli smo tudi možnost kupiti steklene izdelke v akciji. Po zanimivem obisku delavnice je sledil notranji ogled Bazilike sv. Marka, kjer smo poleg muzeja obiskali tudi znamenito zakladnico. Nato smo si ogledali še mogočni most Ponte Rialto, ki velja za največji most čez Veliki kanal. Kljub gneči na mostu smo bili nad njim prav očarani.

Po tem ogledu smo dijaki imeli prosti čas, da smo si lahko po svoje ogledali mesto, se sprehodili po neštetih mostičkih in okusili slavno italijansko pico. Naš ogled mesta se je s tem končal in sledila je povratna vožnja z ladjico nazaj v kraj Punta Sabbioni. Z avtobusom smo se nato odpravili proti Sloveniji. Na Koroško smo se vrnili  v poznih nočnih urah.

Na ekskurziji si nismo samo ogledali Benetk, ampak smo izvedeli veliko o zgodovini, kulturi in načinu življenja ljudi. Končno smo se lahko tudi sami sprehodili po slavnih ulicah in uživali v prelepem italijanskem mestu.

Sara Podlesnik, GTT2

Bruselj

V sredo, 21. 3. 2018, smo se dijaki drugega, tretjega in četrtega letnika programa ekonomski tehnik odpravili na 3-dnevno strokovno ekskurzijo v Bruselj. Z nami so bile še 4 profesorice: Alenka Helbl, Vanja Banfro, Nataša Uranc in Simona Hudrap.

Naša pot se je začela v sredo pozno popoldne. Pred nami je bila dolga vožnja, dobrih 1000 kilometrov in predvidenih 15 ur. Noč na avtobusu je bila precej burna, spali smo bolj malo, vsake tri ure smo pretegnili noge, se osvežili; a smo vseeno preživeli.

Sredi dopoldneva, 10 minut čez predviden čas (zastoji na cesti, dež, sneg), smo prispeli do Evropskega parlamenta v Bruslju. Po skrbnem pregledu varnostne službe nas je pričakal topel sprejem poslanke Patricije Šulin in njenih asistentov, kasneje pa se je pogovoru priključila tudi gospa Romana Tomc. S preprosto in nazorno predstavitvijo smo spoznali organizacijo delovanja evropskih institucij, številu političnih strank, vlogo parlamenta in poslancev, jezikih … Morda se komu zdi nenavadno, a šele v tem pogovoru smo izvedeli, da Slovenija kot članica EU vloži okrog 500 milijonov €, upravičena pa je do skoraj milijarde € evropskega denarja, ki ga lahko pridobi s prijavami na različne projekte, vendar tega denarja ne počrpa v celoti. Minute so hitro minile in prišel je čas, da se odpravimo še na ogled plenarne dvorane. Seje sicer na ta dan ni bilo, a smo videli, kako so poslanci razporejeni v dvorani, seznanili so nas z načinom prevajanja. Poslankama smo se zahvalili za njuno sodelovanje, gospe Šulin tudi za donacijo.

Po ogledu parlamenta smo se odpravili v središče mesta, kjer smo imeli čas za ogled in kosilo. Ob dogovorjeni uri smo se odpeljali do našega hotela Ibis v bližini bruseljskega letališča, kjer smo se razdelili po sobah in se udobno namestili. Zvečer so nekateri dijaki in učitelji z lokalnim prevozom šli v mesto, drugi pa smo zaradi slabega vremena raje ostali na toplem. Seveda, ogled Bruslja pomeni sprehod z Velikega trga (Grand Place), ponoči ves v zlatu, do kipca Manneken Pis, katedrale, kraljeve palače, številne čokoladnice … In seveda … znameniti belgijski vaflji in mnogo vrst piva. Kljub hladnemu in deževnemu večeru smo le doživeli ritem evropske prestolnice. Naslednje jutro smo se po zajtrku odpravili do Atomiuma, kjer smo se lahko povzpeli na vrh in občudovali razgled nad mestom in okolico. Izjemno zanimiv je bil tudi Designmuseum.

Kmalu nas je čakala dolga pot domov, še prej pa smo se ustavili v nemškem mestu Köln. Tam smo imeli krajši čas za ogled znamenite kölnske katedrale, nekaj nakupov in kosilo.

Iz Kölna smo odšli v poznih popoldanskih urah, domov pa smo se vrnili v zgodnjih jutranjih urah. Utrujeni in bolečih nog, a po dobrem spancu v domači postelji je bilo vse bolje. Namen strokovne ekskurzije je bil vsekakor dosežen, predvsem pa zdaj bolje razumemo delovanje EU in vpliv le-tega tudi na življenje v Sloveniji.

Tjaša in Janja

Verona in Benetke

Češka

V  petek, 20. oktobra 2017, smo se dijaki 4. letnika programa gastronomija in turizem odpravili na strokovno ekskurzijo na  Češko v okviru modula turistično spremljanje in vodenje. Z nami so bili še dijaki iz GTT1, GTT2, GTT3 in GT2 v okviru prostih izbirnih vsebin.

Našo pot smo pričeli v zgodnjih jutranjih urah na glavni avtobusni postaji v Slovenj Gradcu, od koder smo se odpeljali mimo Linza, čez prehod Doljne Dvorište do našega prvega cilja graščine Hluboka. Po ogledu notranjosti in zunanjosti gradu smo se odpravili do mesta, pobratenega z našim Slovenj Gradcem, Češkega Krumlova. Po ogledih znamenitosti smo imeli nekaj prostega časa in tako spoznali prvi utrip češkega življenja. Ker se je dan bližal h koncu, smo se počasi odpeljali do hotela v Pragi. Naslednji dan smo se v dopoldanskih urah odpravili do središča češke prestolnice. Ogledali smo si največji grad na svetu, ki se imenuje Hradčani, se seznanili s Plečnikovimi deli, ogledali gotsko katedralo sv. Vida, Male Strane, Karlov most in Vaclavske namesti. Utrip mesta smo doživeli tudi z ladjico po Vltavi, kjer smo imeli odlično kosilo. Po končani plovbi smo imeli nekaj prostega časa za nakup spominkov in pokušanje okusnih trdelnikov. Po napornem dnevu smo se odpravili v hotel, povečerjali in se družili med seboj.

Zadnji dan nas je čakal še en ogled med vožnjo proti domu, to sta bili katedrala in  kostnica v Kutni Hori, kjer smo imeli priložnost videti različne strukture in dekoracije iz pravih človeških kosti in lobanj. Tako se je naš izlet zaključil in odpeljali smo se proti Slovenj Gradcu, kamor smo prispeli v večernih urah.
Spoznali smo znamenitosti, kulturo in zgodovino Prage ter južne Češke, seznanili smo se s češkim jezikom in deli Jožeta Plečnika ter poskusili češko kulinariko. Izlet ni bil le poučne narave, temveč se je izkazal tudi za nepozabno doživetje in sklepanje novih prijateljstev.

Gaja in Lucija, GTT4

Priloga

2016/17

Verona

V petek, 21. 4. 2017, smo se dijaki GTT1, GTT2 in E1, skupaj s profesorji Srednje šole Slovenj Gradec in Muta odpravili na enodnevno ekskurzijo v Verono. Pot smo začeli na Ravnah na Koroške ob treh zjutraj, od koder smo dijaki vstopali po glavnih avtobusnih postajah do Velenja. Do cilja smo imeli dva postanka, enega v Sloveniji in drugega v Italiji, kjer smo imeli čas za okrepčitev in oddih. V Verono smo prispeli okoli 10. ure zjutraj. Najprej smo imeli notranji ogled Arene, nato pa smo se sprehodili po trgu Bra ter skozi celotno mesto do Labertskega stolpa ter Zeliščnega in Dantejevega trga do Julijinega kipa. Tam smo upali, da bo sreča skozi celotno življenje na naši strani in se dotaknili kipa Julije. Sledil je ogled hiše in slavnostni prihod na balkon, kjer je Romeo izpovedal ljubezen Juliji. Po ogledu Julijine hiše smo imeli prosti čas, ki smo ga povečini izkoristili za kosilo, kavo ali manjše nakupe. Ob eni uri popoldan smo se zbrali pred Areno ter se skupaj odpravili do avtobusa. Sledila je vožnja do Safari parka. Z avtobusom smo se popeljali med najrazličnejšimi živalmi in zveri, ki nam niso čisto vsakdanje. Po prijetni, mnogim novi izkušnji pa smo se lahko še sami sprehodili po živalskem vrtu, kjer smo imeli dovolj časa, da spoznamo nam nove živali. Ob peti uri smo se zbrali pri avtobusu ter se odpravili proti domu. Na sami poti smo imeli dva krajša postanke za obisk sanitarij. V Slovenj Gradec smo prispeli okoli polnoči.
Ekskurzija nam bo zagotovo ostala v zelo lepem spominu, saj smo prišli nazaj polni novega znanja, izkušenj in pa zadovoljstva. Dijaki GTT2 pa smo se znova preizkusili v vlogi spremljevalca ter si pridobili še več izkušenj.
Mineja Kozamurnik, GTT2

Praga

V soboto, 8. 4. 2017, in nedeljo, 9. 4. 2017, smo se v okviru prostih izbirnih vsebin s skupino 45 dijakov mudili na Češkem. Obiskali smo s Slovenj Gradcem pobrateni Češki Krumlov, glavno mesto Prago in kostnico v Kutni Hori.
Iz Slovenj Gradca smo najprej šli  do ČEŠKEGA KRUMLOVA, mesta pod zaščito Unesca, kjer smo si ogledali staro mestno jedro s sprehodom skozi grajski kompleks. Sledila je vožnja do PRAGE, kamor smo prispeli v opoldanskem času. Prvi dan smo si ogledali Višegrad, »plečnikovo« cerkev, Vaclavske Namesti, žel. postaja, Opero, grad Hradčani, Karlov most in Orlojsko uro. Nekaj časa so dijaki imeli prosto za individualne oglede in samostojno odkrivanje mesta.
Drugi dan smo si ogledali bogato knjižnico v samostanu Strahov, nato pa še Loreto z znanim “praškim zlatom”.  Po 1. svetovni vojni je zadnji pomemben pečat stavbam in parkom Hradčanov vtisnil naš arhitekt Jože Plečnik. Sledil je odhod  iz Prage in vožnja proti vzhodu do mesta KUTNA HORA, nekoč bogatega rudarskega mesta s kovnico denarja, danes pa zaradi izjemno bogate kulturne dediščine na seznamu UNESCA. Tu smo si ogledali znamenito kostnico v tamkajšnji cerkvi. V Slovenijo smo se vrnili pozno zvečer.