OGLED GLEDALIŠKE PREDSTAVE, SNG DRAMA LJUBLJANA – dijaki vseh letnikov SSI in PTI

 

Gledališče je prostor skupnega doživljanja, neformalnega izobraževanja, učenja vrednot, razvijanja čutov in čustev, izkustva in diskusije. Zaradi izvedbe »v živo« poteka vso predstavo komunikacija med ustvarjalci in gledalci, saj gledališče komunicira s pomočjo svojih izraznih sredstev. Pogoj za aktivno in kritično doživljanje odrskega dogajanja je sposobnost branja in razumevanja gledališkega jezika, kar lahko poimenujemo tudi gledališka pismenost.

In tudi mi, dijaki in učitelji smo odšli v sredo, 16. 1. 2019, v gledališče –SNG Drama Ljubljana. Ogledali si bomo Linhartovo komedijo Ta veseli dan ali Matiček se ženi.

Naš cilj je bil, da tudi naši dijaki z ogledom uprizoritve vsem znanega besedila vsaj za delček razširijo svoje obzorje na področju gledališke umetnosti.

Linhartova komedija Ta veseli dan ali Matiček se ženi (1790) je slovensko dramatiko že v samem začetku vzpostavila kot avtonomno, jezikovno suvereno, problemsko premišljeno in duhovito zvrst, ki je imela poleg literarnih kvalitet še vse tiste kvalitete, ki jih potrebuje oder: prepričljive like, živ dialog, dramatičen zaplet in številne situacije, ki vključujejo uporabo prostora, scenografskih in drugih elementov klasičnega gledališča (www.drama.si).

 

MATIČEK: »To je res! Deklica je ta, da ji ni para! Okrogla kakor igračica, pripravna, priljudna! To je vse živó, vse polno ljubezni in ognja! – In zraven tudi kako pametna! Gre gor in dol in roke riblje. – Ha, ha, ljubi moj baron, sva vkup? Zdaj šele zastopim, zakaj mene tako visoko povzdigniti hočejo. Jaz bi njim služil, oní pak moji ženi; jaz bi njih glavó krišpal, oní pak mojo, jaz bi se za njih žlahto trudil, oní bi pak za mojo skrbeli. Matiček, tako daleč se ne boš zgubil.«

 

Dijaki so bili zelo zadovoljni, doživetje uprizorjene veseloigre je bilo izjemno, dejali so, da naj tovrstno dejavnost obdržimo tudi v prihodnjih letih.

Eden od njih je dejal: »Hvala, da ste mi omogočili to doživetje.«

Res izjemno, kajne?!

Organizatorica

Alenka Helbl, prof.

Dostopnost