POJDIMO V GLEDALIŠČE!

a1V petek, 16. 12. 2016, bomo odšli v gledališče – naš cilj je SNG DRAMA Ljubljana. Ogledali si bomo prvo slovensko uprizoritev Dorstove dramske epopeje Merlin ali Pusta dežela.
Veličastna gledališka freska v režiji Aleksandra Popovskega uprizarja junaške legende iz mita o kralju Arturju in vitezih Okrogle mize.
Organizacija ekskurzije:
Alenka Helbl (vodja ekskurzije), Vanja Banfro, Nevenka Žlebnik, Nataša Uranc ob organizatorju SNG Drama Ljubljana (ga. Špela Šinigoj) in ob izvajalcu prevozniku in turistični agenciji Koratur, poslovalnica Slovenj Gradec (Irena Mežnarc)

POTEK

  1. Odhod avtobusa izpred lokacije šole na Muti ob 13. uri (prisotnost preveri Alenka Helbl), ob 13.30 z glavne avtobusne postaje Slovenj Gradec. Predviden prihod v Ljubljano ob 15.30.
  2. Do 17. 40 čas za kosilo in ogled stare Ljubljane.
  3. Ob 18.00 začetek predstave, ob 20. uri predviden konec.
  4. Odhod iz Ljubljane ob 21. uri.
  5. Predviden prihod na lokacijo Muta ob 23. uri. Dijaki lahko izstopajo na vmesnih postajah.

Dijaki morajo imeti pred odhodom poravnano položnico za avtobusni prevoz (10 € – denar za vstopnice – 9 € pa s seboj na poti v Ljubljani) in oddati podpisane izjave staršev organizatorici ekskurzije.
MALO NEKAJ O PREDSTAVI, več na linku http://www.drama.si/repertoar/delo?id=2025

a3Merlin ali Pusta dežela (1981) je vsekakor nenavadno gledališko delo, ki je bolj kot drami podobno epopeji, v kateri se mešajo različne literarne zvrsti. Izvirnik obsega blizu 400 strani (žepne izdaje so ga stisnile na 300 strani), razdeljen je na skoraj sto poglavij, ki so na moč raznovrstna. Dramski prizori se izmenjujejo s proznimi odlomki, monološkimi pripovedmi, pismi, pesmicami, ki so poleg nemščine še v angleščini, provansalščini in keltščini. Glede na to, da je Tankred Dorst igro pisal med letoma 1978 in 1980, bi jo lahko imeli za vzorčni model postmodernistične pisave. Motive črpa iz srednjeveških legend, mitov in različnih obdelav teh mitov, niza asociacije na številne druge avtorje, nekatere obsežno citira ali kar vključuje v besedilo, nenehno meša žanre in se sprehaja od burke prek pravljice, romance in trubadurske lirike do farse, drame in tragedije.

a4Veličastna igra govori o minevanju časa, o propadu utopij, o staranju ljudi in staranju idej ter o krhkosti civilizacije. V nizu fantastičnih, igrivih, obešenjaško duhovitih, včasih krutih, včasih ganljivih, gledališko bogatih in večkrat magičnih prizorov igrajo: Barbara Cerar kot Merlin, Silva Čušin kot Hudič, Tina Vrbnjak kot Mladi kralj Artur in kot Sir Kay, Branko Šturbej kot Sir Kay in kot Kralj Artur, Tadej Toš kot Klovn, Saša Mihelčič kot Velikanka Hanne in kot Herzeloide, Saša Pavlin Stošić kot Ginevra, Klemen Janežič kot Sir Lancelot, Filip Samobor kot Perceval, Rok Vihar kot Sir Gawain, Matija Rozman kot Sir Lamorak, Gašper Jarni kot Sir Orilus in Matic Lukšič kot Sir Mordred.

a2Merlin ali Pusta dežela (1981) je nenavadno gledališko delo, podobno epopeji, v kateri se mešajo različne literarne zvrsti. Izvirnik obsega blizu 400 strani in je razdeljen na skoraj 100 poglavij, ki so na moč raznovrstna. »Dramski prizori se izmenjujejo s proznimi odlomki, monološkimi pripovedmi, pismi, pesmicami, ki so poleg nemščine še v stari angleščini in keltščini. Glede na to, da je Tankred Dorst igro pisal med letoma 1978 in 1980, bi jo lahko imeli za vzorčni model postmodernistične pisave.
Motive črpa iz srednjeveških legend, mitov in različnih obdelav teh mitov, niza asociacije na številne druge avtorje, nekatere obsežno citira ali kar vključuje v besedilo, nenehno meša žanre in se sprehaja od burke prek pravljice, romance in trubadurske lirike do farse, drame in tragedije,« je v članku z naslovom Pripovedke iz temnega gozda ali Dorstov gledališki univerzum, objavljenem v gledališkem listu SNG Drama Ljubljana, zapisala dramaturginja uprizoritve in urednica lista Darja Dominkuš. Dorst je skozi like in prigode iz legend o kralju Arturju in vitezih Okrogle mize raziskoval predvsem razkorak med idealističnim snovanjem novega sveta in realnim razmerjem moči ter za revolucionarje pogubnim razvojem dogodkov.

Organizatorica                                                                      Ravnatelj
Alenka Helbl, prof.                                                                Bernard Kresnik, univ.dipl.ekon.

Dostopnost