Komur je sreče dar bila klofuta … (F. Prešeren)

Med delavnico z aktivistko Leo.

V ponedeljek, 12.11.2018, smo dijaki drugega letnika, program Predšolska vzgoja, imeli delavnico na temo socialna vključenost.

Z nami sta bila Lea in Marko z Društva za trajnostni razvoj*, ki delata na tem področju. Hotela sta nam pokazati, kako se izogniti socialni izključenosti, oz. kako jo preprečiti. Posebno pozornost sta namenila našemu razmišljanju ter čustvom med raznimi vajami, s katerimi sta želela ponazoriti, kakšni ljudje so po navadi izključeni, in kako se ti počutijo.

Najprej smo se posedli v krog, se predstavili in povedali prvo asociacijo, ki nam je prišla na misel ob besedah socialna vključenost in izključenost. Potem smo izvedli vajo, kjer je en dijak igral vlogo  opazovalca, drugi pa izključenca, ostali pa smo se držali v krogu in ga branili, da vanj ne bi vstopil izključenec, ki je hotel na vso moč vdreti vanj.

Po tej vaji smo z zanimanjem prisluhnili  predavanju o teh temah. Med predavanjem sta nas Lea in Marko spraševala o naših mnenjih in prepričanjih.

Marko nam postavlja vprašanja.

Pri naslednji vaji smo dobili listke, na katerih je bilo zapisano ime osebe in kratek življenjepis. Nekateri so imeli opisane uspešne osebe, drugi pa manj uspešne. Nato smo si morali vsak svojo osebo zamisliti in vstati. Eden od voditeljev je bral vprašanja, in če si na vprašanje v mislih odgovoril z da, si stopil korak naprej. Vprašanja, ki jih je postavljal, so bila na temo družine, službe, prostega časa itd. Izkazalo se je, da so najbolj zaostali učenci, ki so dobili opise oseb z najmanj sreče in z najmanj privilegiji, največ korakov naprej pa so se pomaknili učenci, ki so imeli opise oseb z boljšimi življenjskimi pogoji. Po tej vaji smo razpravljali, kako smo se počutili tisti, ki smo ostali zadaj, kako pa tisti, ki so prišli bolj naprej.

Pri zadnji vaji pa je vsak dobil svoj balon, ki ga je napihnil, in nanj napisal eno vrednoto, na katero je v času delavnice postal še posebej pozoren.

Delavnica me je pritegnila in spodbudila k razmišljanju o stvareh, s katerimi se do zdaj še nisem veliko ubadala.

Lara Mori, 2. letnik, program Predšolska vzgoja

* Sobivanje – društvo za trajnostni razvoj je bilo ustanovljeno z namenom izvajanja projektov za splošno dobro, vzgojo in izobraževanje na področju trajnostnega razvoja. Društvo razvija pozitivno in dolgoročno vizijo za pravičnejšo družbo, ki terja sonaravni in vzdržnostni razvoj, čistejše, varnejše in bolj zdravo okolje ter omogoča boljšo kakovost življenja vsem na planetu, nam, našim otrokom in vnukom.

 

 

 

 

Dostopnost