Projekt v E2

Izhodišče
Na Pedagoškem inštitutu so izvedli mednarodno preverjanja finančne pismenosti med petnajstletniki in ugotovili, da so se slovenski mladostniki uvrstili pod povprečje. Tudi med odraslimi je s finančno pismenostjo veliko težav. Te vsebine bi bilo treba vključiti v šolske programe in v vseživljenjsko izobraževanje. Do pretresljivega podatka so se dokopali tudi neodvisni finančni svetovalci, ko so izvedli anketo o finančni pismenosti Slovenk in Slovencev. Popolnoma finančno pismenih je bilo takrat 8 % anketirancev.
Cilj
Cilj projekta je izboljšati finančno pismenost in poznavanje različnih finančnih potrošniških storitev. V projektu bomo izdelali informativno gradivo, ki bo prilagojeno usmerjeno v pridobivanje praktičnih veščin, kar lahko pripomore k večji kakovosti življenja dijakov in njihovih družin.
Projekt pomeni tudi priložnost, da se med mladimi izmenjajo dobre prakse na področju osebnih financ in družinskega proračuna ter da se to znanje prenese in razširi tudi v družine.
Finančna pismenost pomeni, da posameznik pozna in razume finančne pojme in veščine in da to znanje uporablja pri sprejemanju odločitev.

POROČILO O PROJEKTNEM DNEVU – FINANČNA PISMENOST
V sredo in četrtek, 28. in 29. 11. 2018, smo dijaki drugega letnika, program ekonomski tehnik, imeli projektni dan Finančna pismenost. Prvi dan smo odšli na banko NLB v Slovenj Gradcu, drugi dan pa smo se razdelili v 4 skupine in ustvarjali
V sredo 28. 11. 2018 je potekal prvi dan projekta. Dijaki smo se ob 7:45 zbrali v učilnici kjer sta nam prof. Žlebnik in prof. Helbl razložili, kako bosta potekala dneva. V tem dnevu smo naučili izdelovati filmčke v programu Movie maker in odhod na banko NLB.
V poslovalnici NLB banke v Slovenj Gradcu sta nas sprva ga. Vesna Tisnikar in g. Denis Vetrih pospremila v prostor, kjer smo se pogovarjali o naših prejemkih in izdatkih. Pri pogovoru smo imeli nekaj težav z nepoznavanjem naših mesečnih stroškov, koliko zapravimo za stvari, ki jih kupujemo skoraj vsak dan. Predstavila sta nam tudi vse druge možnosti, ki jih lahko opravimo na banki, npr.: ne samo plačevanje položnic, dvig denarja, temveč tudi svetovanje pri uslužbencih o tem, kaj bi naredili z denarjem, če recimo zadenemo na lotu.
Veliko dijakov seveda želi tudi varčevati z denarjem, a se zavedamo, da če ga imamo v denarnici, ga hitreje porabimo, zato so nam na banki predlagali ustvariti varčevalni račun, ki je brezplačen. Seveda smo dijaki bili nad tem zelo navdušeni. Stanje na svojem varčevalnem računu lahko pregledamo preko raznih aplikacij in tudi preko sms storitve.
Potem smo se vrnili na šolo in se spoznali s programom Movie maker. Najprej so nam ta program podrobneje predstavili dijaki 4. letnika, nato pa smo sami, vendar z njihovo pomočjo izdelovali filmčke na temo “Če bi imel-a 100.000 €, bi …”. Rešili smo tudi anketo o varčevanju.
Drugi dan, 29.novembra, smo se razdelili v dve skupini. Naloga vseh skupin je bila izdelati plakate na različne teme. V skupini prof. Ledinekove smo se razdelili v dve skupini. Najprej nam je profesorica predavala o denarju in kako bi ga lahko privarčevali, naša naloga pa je bila, da izdelamo plakat, kako in kaj bi mi sami naredili, da bi privarčevali denar za avto, vozniški izpit, nov telefon …. Pri tem so nam pomagale dijakinje iz 4. letnika ekonomskega programa.
V skupini prof. Darje Sovinc smo se z dijakinjami iz 4. letnika pogovarjali o trikih trgovcev, zakaj torej v trgovini zapravimo toliko denarja … Nato smo se znotraj skupine razdelili še v 3 skupine in začeli z izdelavo plakatov. Dve skupini sta izdelali plakate o trikih trgovcev, ena skupina pa je oblikovala zloženke. Ko smo z delom končali, smo se združili v eni učilnici in vsaka skupina je predstavila določeno področje in ugotovitve delila s sošolci.
Projekt Finančna pismenost se nam je zdel zelo zanimiv in poučen, saj smo izvedeli ogromno za življenje pomembnih stvari o denarju, ki nam ne bodo prišle prav le v poklicu. Dijaki smo se med seboj povezali, zato je delo potekalo hitro in učinkovito, naučili smo se veliko novega uporabnega znanja o varčevanju. Delo je bilo zelo zanimivo in dijaki smo veseli, da smo dobili možnost prisluhniti uporabnim nasvetom strokovnjakov, ki se z denarjem ukvarjajo vsak dan.

Belma Ahmetovič, Mojca Hancman, Nika Kos – E2

Slike

 

Dostopnost